דירה להשקעה עם שותף

תוכן עניינים

דירה להשקעה עם שותף

בישראל בשנים האחרונות נהפך יותר ויותר קשה לקנות דירה. המחירים בעשור האחרון הלכו ועלו ומחירי הדירות הכפילו את עצמם בלא מעט מקומות. במצב כזה השאלה האם לקנות דירה להשקעה עם שותף הופכת להיות יותר רלוונטית.

אז האם כדאי, מה היתרונות והחסרונות, איך עושים את זה – כל השאלות במאמר שלפניכם.

יתרונות

1. מאפשר לבצע את ההשקעה

אז ההיתרון הגדול ביותר לקניית דירה להשקעה עם שותף הוא שניתן להשקיע גם עם סכומים קטנים. כך למשל עם משכנתא של 70% שלושה שותפים שכל אחד מביא 100,000 ₪ יכולים לקנות דירה ב – 1,000,000 ₪ (300,000 ₪ הון עצמי של שלושת השותפים, ו-700,000 ₪ משכנתא). לעומת זאת, כל אחד מהם יוכל לקנות לבד דירה ב – 333,333 ₪ בלבד, ועם מחירי הדירות היום כל אחד מהם לא יכול לקנות דירה. כלומר, לפעמים רכישת דירה עם שותפים היא הדרך היחידה שניתן להשקיע

2. הגדלת הסיכויים להשקעה טובה

יתרון שני הוא פיזור הסיכונים והסיכויים. שמעתם את המושג לא לשים את כל הביצים בסלסלה אחת? גם אם נגיד יש לכם 300,000 ₪ ואתם יכולים לקנות דירה לבד, אחד ההיתרונות הנוספים של רכישת דירה עם שותפים הוא פיזור הסיכון והסיכוי – כאשר קונים 3 דירות ב-3 שכונות שונות, ישנו סיכוי גדול יותר לתפוס איזור בצמיחה שבו עליית המחירים תהיה יותר חדה.

חסרונות

1. חילוקי דעות

אחד החסרונות המרכזיים והחששות של מי שחשוב על מהלך כזה, הוא חילוקי דעות בין השותפים. איך מנהלים את העסק הזה? מה קורה עם מישהו רוצה למכור? וכדומה.

2. גמישות

חסרון שני הוא עניין הגמישות. כאשר אתם קונים דירה לבד, אתם יכולים להחליט למכור מתי שאתם רוצים. לעומת זאת, קניית דירה בשותפות מחייבת מנגנון שמסדיר את מערכת היחסים מראש ובו נקבעים מתי אפשר למכור ואיך עושים את זה. ניתן להתגבר על הקושי הזה באמצעות מנגנונים שונים כמו למשל המנגנון הנפוץ – מנגנון במבי (BMBY). 

מנגנון BMBY – Buy me Buy You (תקנה את החלק שלי או שאקנה את החלק שלך)

נניח ששני שותפים קנו דירה ביחד – שותף א’ ושותף ב’. לפי המנגנון הזה, אם אחד מהם רוצה למכור את חלקו בשותפות, עליו להציע לשותף השני את מחיר מסוים. למשל אם שותף א’ רוצה למכור את חלקו עליו להציע לשותף ב’ לקנות במחיר של 150,000 ₪. לשותף ב’ יש 30 יום לחשוב אם הוא רוצה לקבל את ההצעה של של שותף א’ או לדחות אותה. נניח החליט שכן – הוא קונה את חלקו של שותף א’, במחיר ששותף א’ הציע לו. לעומת זאת, אם הוא מחליט לדחות את ההצעה – במקרה כזה שותף א’ חייב לקנות את חלקו של שותף ב’ במחיר שהציע (150,000 ₪). המנגנון למעשה אומר –  תקנה את החלק שלי במחיר X או שאני אקנה את החלק שלך באותו מחיר.

המנגנון הזה מאוד נפוץ בין שותפים בגלל שהוא מחייב את הצד שרוצה למכור להציע מחיר סביר, שהרי אם הצד השני יסרב, הוא יהיה חייב לקנות באותו מחיר שהציע

סיכום – אז האם לקנות דירה להשקעה עם שותף

לקניית דירה להשקעה עם שותף יש יתרונות וחסרונות. ככלל זה יכול להיות צעד נהדר, בייחוד כאשר ההון העצמי שלכם נמוך ואז זו הדרך היחידה לקנות דירה. עם זאת, חשוב לבחור נכון את השותפים שלכם, וחשוב להסדיר את הדברים מראש – הסדרת מערכת היחסים מראש היא בהחלט דבר שאפשרי, שהרי ניתן לצפות את רוב התרחישים שיכולים לקרות בעתיד (כמו למשל שאחד הצדדים ירצה למכור) ולתת להם מענה. חשוב מאוד בעיקר להסדיר את נושא הניהול של הנכס – מי אחראי לנהל אותו ובאיזה מחיר. 

מחפשים שותף לקניית דירה להשקעה?

אם אתם מחפשים שותף, אתם מוזמנים לפנות אלינו – השקנו שירות חדש שמאפשר לחבר בין שותפים שרוצים לקנות דירה.

השאירו פרטים:

בשיתוף עם חברת באלבית – חברת אחזקת דירות

ללמוד על נדל"ן

מוזמנים לבקר בעמוד הקורסים שלנו כדי ללמוד עוד על נדל”ן, מיסים, שוק ההון והשקעות.  

Leave a Replay

הירשמו לניוזלטר שלנו: